Löpträning höst 2014 / vår 2015

Löpträning Malmö Löparförening hösten 2014 / våren 2015

Vår gemensamma träning med tränare är varje onsdag fr o m 7 januari 2015. Vi träffas klockan 18.00 vid monumentstenen norr/öster om Hylliekrokens Golfbana i Malmö. Där Vikingsbergsvägen går ner till Limhamnsvägen - klicka här för kartbild. Träningen är avsedd för de som har en önskan om att springa milen på 45 - 70 minuter. Även snabbare och mindre snabba är givetvis välkomna!

Löpträningen anordnas i Malmö Löparförenings regi. Vi springer i grupper med olika hastigheter och vi springer lite fram och tillbaka vilket innebär att när de olika övningarna är slut så har de som springer snabbast sprungit lite längre än alla andra men alla samlas på samma ställe.

Tre gånger får man vara med gratis och prova på! Därefter tycker vi att att man bör bli medlem i Malmö Löparförening (kostar 100 kr) och betala träningsavgiften. Träningsavgiften är satt så att den täcker tränarnas ersättning, skulle det bli fler än beräknat som betalar så blir det lägre avgift nästa år.

För 2014/2015 är träningsavgiften antingen 100 kr/termin! Vill du både vara medlem och betala träningsavgift för två terminer kostar det alltså endast 300 kr.  Du kan när som helst betala in - betala till:
Bankgiro: 693-8542
Pris: Medlemsavgift 2014-2015= 100 kr.
Träningsavgift: HT 2014 + VT 2015 = 200 kr
eller Träningsavgift endast HT 2014 = 100 kr.

För att följa ny information om löpträningen och kunna kommunicera med de andra deltagarna om t ex samåkning, extra löprundor etc välj gärna "Like / Gilla" för att gå med i vår FaceBook-grupp "Löpträning Malmö Löparförening".

Träningen kommer läggas upp ungefär på följande vis:

29 april
Uppvärmning: 10 min lätt jogg, löpstyrkeövningar + 4 stegrings-/koordinationslopp ca 80-100m med joggvila
Träningspass: Intervall 5 x 4 minuter, vila 90s.
Nedjogg: 7-10 min
Gemensam stretching

6 maj

Uppvärmning: 10 min lätt jogg, löpstyrkeövningar + 4 stegrings-/koordinationslopp ca 80-100m med joggvila
Träningspass: Tempointervaller. (4 min - vila 2 min - 90 sekunder - vila 2 min) x 4
Nedjogg: 7-10 min
Gemensam stretching

13 maj
Uppvärmning: 10 min lätt jogg, löpstyrkeövningar + 4 stegrings-/koordinationslopp ca 80-100m med joggvila
Träningspass: Intervall 8 x 90s, vila 60s. 6 x 60s, vila 60s. Aktiv tid 18 minuter
Nedjogg: 7-10 min
Gemensam stretching

8 april
Uppvärmning: 10 min lätt jogg, löpstyrkeövningar + 4 stegrings-/koordinationslopp ca 80-100m med joggvila
Träningspass: Intervall 4 x 5.00 minuter, vila 2 min. Aktiv tid 20 minuter
Nedjogg: 7-10 min
Gemensam stretching

15 april
Uppvärmning: 10 min lätt jogg, löpstyrkeövningar + 4 stegrings-/koordinationslopp ca 80-100m med joggvila
Träningspass: Tröskel 14 minuter (vänder efter 7 minuter) vila 4 minuter, 10 x 30s vila 45s. Aktiv tid 19 minuter
Nedjogg: 7-10 min
Gemensam stretching