Löpträning Våren 2013

Löpträning Malmö Löparförening våren 2013

Vår gemensamma träning med tränare är varje onsdag t o m 12 juni 2013. Vi träffas klockan 18.00 vid monumentstenen norr/öster om Hylliekrokens Golfbana i Malmö. Träningen är avsedd för de som har en önskan om att springa milen på 45 - 65 minuter. Även snabbare och mindre snabba är givetvis välkomna!

Löpträningen anordnas i Malmö Löparförenings regi. Den mycket erfarna löptränaren Daniel Ekman från Lund är ansvarig och till sin hjälp har han Karin och Aron. Vi springer i grupper med olika hastigheter och vi springer lite fram och tillbaka vilket innebär att när de olika övningarna är slut så har de som springer snabbast sprungit lite längre än alla andra men alla samlas på samma ställe.

Tre gånger får man vara med gratis och prova på! Därefter tycker vi att att man bör bli medlem i Malmö Löparförening (kostar 100 kr) och betala träningsavgiften. Träningsavgiften är satt så att den täcker tränarnas ersättning, skulle det bli fler än beräknat som betalar så blir det lägre avgift nästa år.

För 2012/2013 är träningsavgiften antingen 500 kr för alla 43 tillfällen eller 300 kr/termin om man vill vara med en av terminerna eller betala terminsvis. Med tanke på att det totalt är 43 träningstillfällen blir det mindre än 16 kr per träningstillfälle! Du kan när som helst betala in - betala till:
Bankgiro: 693-8542
Pris: Medlemsavgift 2012-2013= 100 kr.
Träningsavgift: HT 2012 + VT 2013 = 500 kr
eller Träningsavgift endast HT 2012 = 300 kr.

För att följa ny information om löpträningen och kunna kommunicera med de andra deltagarna om t ex samåkning, extra löprundor etc välj gärna "Like / Gilla" för att gå med i vår FaceBook-grupp "Löpträning Malmö Löparförening".

Träningen kommer läggas upp ungefär på följande vis:

5 juni
Uppvärmning: 10 min lätt jogg, löpstyrkeövningar + 4 stegrings-/koordinationslopp ca 80-100m med joggvila
Träningspass: Tröskel 12 minuter (vänder efter 6 minuter) vila 3 minuter, 8 x 45s, vila 60s. Aktiv tid 18 minuter
Nedjogg: 7-10 min
Gemensam stretching

12 juni
Uppvärmning: 10 min lätt jogg, löpstyrkeövningar + 4 stegrings-/koordinationslopp ca 80-100m med joggvila
Träningspass: Intervall (2.15 - 0.45 - 0.45 -0.45) x 4, vila 45s. Aktiv tid är 18 minuter
Nedjogg: 7-10 min
Gemensam stretching

Sommaruppehåll - vi kör igång igen 15 augusti, men ni som är sugna kan kanske koordinera gemensam träning via Facebookgruppen.